Med solen i ögonen

Nu har jag sällskap av min minsta syster i några dagar. Det blir bra. Det blir bäst. Vi har hunnit med att virra runt på ICA, åkt buss (mhmm bussarna här är något utöver det vanliga!), kollar runt lite i Örebro. Nu sitter hon och skrattar åt Vänner.
och jag, ja jag funderar på att plugga lite. Men bara den tanken är jobbig så det stannar nog där.

Nu har vi påbörjat ett nytt arbete i skolan där vi ska göra en fältrapport, alltså göra ett studiebesök och skriva ett arbete om det. Min grupp var på ett behandlingshem för tjejer med beteende problem, under LVU. Besöket ingav många känslor, det var faktiskt ganska svårt att förhålla sig. Man börjar tänka om sig själv, hur det vart och vad smärtan kan göra med människor. Det klart att man måste  ta hand om dem när de är en fara för sig själva, men det är tungt att tänka att de är inlåsta.

Man har en sådan liten inblick i den världen, man har ingen aning om hur det egentligen går till och hur det ser ut. Men nu har jag fått en klarare bild, en sannare bild, en bättre sådan. Det var det mest intressanta och lärorika studebesöket jag gjort. Det finns många frågor och ställa sig såväll känslomässiga, personliga som etiska. jag hoppas vi kommer göra ett arbete som speglar denna verksamhet väl, som visar hur viktig den är och ger en bra och sann bild över detta behandligshem.


Kommentarer
Postat av: pimpXprincess

Jag tror att ni kommer att lyckas jättebra! :)

2009-02-27 @ 11:37:27
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0