Ibland måste man utrymma sig själv för att förstå

Musiken slingrar sina melodier kring min kropp. Vaggar mig stilla och blodet pumpas i takt med rytmen i låtarna. Jag gör mig redo för att höst städa mitt inre. Spara det som ännu inte är trasigt och göra nytt utrymme för det som komma skall. Hösten, vintern, julen, nyår. Det är mycket som ska få plats och det är onekligen svårt att städa sin själ, sina känslor. Det är ingen slit och släng vara den där själen. Ibland känns det som vi spelar mot varandra istället för tillsammans.

 

Det är värt ett försök, jag lovar att jag ska vara ärlig och lämna missödena som har skett bakom mig och påbörja en ny väg, ett nytt halvår. Efter alla dessa år har jag lärt mig att demonerna inte går att kasta bort bara för att man städar. Det är som dammet, det återkommer, igen och igen. Ett golv måste underhållas så också själen och känslorna.

 

Det finns bra musik som främjar det inre som får det att ställa sig på sin späts och blotta sig i ljuset. Då når man enda in, kan dra i rötterna och sakta men säkert så ett nytt frö som kan växa sig friskt och starkt. När jag ser ut och möts av de gulnade löven, den kylande vinden och känner min älskades andetag mot min hals där en höstdag som idag känns mina lovord inte helt omöjliga att nå.

 

Hej och välkommen till mer kärlek, värme, engagemang, salighet, spontanitet och ljus.

 

Hejdå till oroligheten, hatet, dumstridigheten och tobaken.


Kommentarer
Postat av: pimpXprincess

Du välkomnar verkligen rätt saker!

2010-09-30 @ 18:48:06
URL: http://www.pimpxprincess.se/
Postat av: Stina

Underhålla själen, fint och klokt!

2010-09-30 @ 19:47:59
URL: http://spiskroken.wordpress.com
Postat av: Anonym

Fint

2010-09-30 @ 20:36:47
Postat av: razaha

Guldstjärnor till dig...jättefin text

2010-09-30 @ 22:04:30
URL: http://novellbloggen-razaha.blogspot.com
Postat av: Kaliwarra

Hear, hear!

2010-09-30 @ 22:25:49
URL: http://kaliwarra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0