Ett första ord

Okej, jag har anslutit mig till blogg sfären, den omtalde och vad jag förstått ganska ytliga och hårda sfär. Min tanke är att jag ska ventilera mig här, fylla sidorna med tankar och känslor. Det finns så mycket att analysera att fundera och tycka till om. Men om det finns någon som verkligen har intresset eller viljan vet jag inte eller om det finns tid till det? När jag tänker efter kommer det nog inte ens finnas ord nog som kommer täcka vad mitt inre har att säga.

Jag hatar detta ingemanland. Man är ingen, känner inget, orkar inget, vill inget. Det tar emot att gå upp på morgonen, att äta, att gå. att åka buss, att prata, att se och att höra. Detta tillstånd med apati är totalt meningslöst och jag känner att hela min existens rubbas. Jag vänder ut och in på mig själv för att hitta ett svar en mening,  någonting som kan ge mig ett skäl att titta uppåt. Så ge mig något som känns. Jag vill att smärtan ska vara så stark att jag gråter av den, att jag spyr av den, att jag fullständigt havirerar. Först då kan jag gå vidare, först då släpper klorna om min själ. Men att vänta och vänta på något så okontrollerat är en tortyr. Något som kan få en att göra saker man inte borde och när natten smyger sig närmare och med den ensamheten knackar demonerna på och vill dela min säng. Där ligger jag bland kallsvettiga lakan och mörka skuggor och längtar till det ska bli morgon, jag som längtat hela dagen efter den tysta natten. Men den var inte tyst den var full av osynliga händer och tysta skrik, mitt i allt försöker jag falla i en drömlös sömn.

Utlämnande och kalt. En början eller ett slut?

Kommentarer
Postat av: angelica

nätter är den värsta tiden på dygnet

2008-06-18 @ 12:11:02
URL: http://mirakelkvadrater.blogspot.com
Postat av: tuulia

Försök se natten som något underbart. för mig är natten bra ibland, då får jag sova och glömma det verkliga, drömma mig bort..

2008-06-22 @ 20:34:46
URL: http://tuulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0