När Stockholm kysser mig på kinden

Kaffet är uppdruket och skolarbetet gjort för ikväll i alla fall. Det finns faktiskt en hög med böcker som jag knappt öppnat som ska läsas, utforskas och reflekteras. Det känns skumt att jag snart har gått en termin på Örebro universitet. Den 6 juni tar terminen slut och sommarlovet tar vid. När jag tänker på det så känns det så här i efterhand så konstigt att jag är här. För jag trodde verkligen inte det. Jag vet inte vad jag trodde heller, men att jag skulle bosätta mig så långt bort från alla som jag vill vara nära som jag vill träffa och vara med så mycket det går. Jag ångrar mig inte, jag trivs bra, men ja...ja...jag vet inte det kanske inte finns något men här... Det behöver väl inte finnas ett MEN som ska på något sett säga att allt inte är perfekt, att det finns något som är defekt och lite fel och obrukbart. något som inte är som förr. Det gör det! Mycket är inte som förr. Jag är lite rädd för det nya, men samtidigt föraktfull mot den invanda. För ofta känns det så monotont och tristess bildande.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag är också rädd för det nya.

Och samtidigt föraktfull mot det invanda.

Har gjort klart folkhögskoleansökningarna idag.

2009-04-20 @ 22:30:11
URL: http://glasillusioner.blogspot.com
Postat av: jen

Jag vill att du ska vara här nu, saknar dig! Du kan väl sitta hos mig och lyssna på BSB istället? kram

2009-04-23 @ 19:58:22
URL: http://minlatsaskompisfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0