Balansgång på en osynlig tråd

Ibland vill man säga saker, men man vet att det inte kommer tas emot bra. Man kommer framstå på ett sätt som den andre inte förstår. Myntet har alltid två sidor och man kan inte glömma den ena. Folk är elaka, folk är idioter och älskar att dra egna slutsatser som saker de inte har en aning om. Det är synd att man måste tänka på sådant innan man handlar, men det måste man.
Det är så fruktansvärt lätt att dras med i det impulsiva. Göra saker utan att tänka, det är skönt, det är lätt, det ger kickar. Man känner någonting och det ger mer smak. Man får inte glömma det viktiga. Det är hemskt, förnedrande och ett missöde att vakna upp och undra, vafan, hände? Vart tog jag vägen, vad har jag gjort med mig själv eller andra.
Förnuftet spelar mig ofta spratt men det här handlar inte bara om mig.

Kommentarer
Postat av: S.

Du är så djup tove, ibland förstår jag inte ens hälften av vad du skriver :P haha!

2010-01-20 @ 16:45:47
URL: http://tuulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0