Ett tyst samtal fullt av innehåll

Inspirerad av skrivpff på temat gemenskap.
Jag gick idag till biblioteket. Sorlet stängs av, mina axlar sjunker ner och jag ger mig hän åt böckerna. Jag lyssnar efter deras röster, viskar mina svar. Nyfiken på vad dem har att förtälja, dela med mig.
Jag kommer hem och sätter mig med mina böcker. öppnar dem, strycker med fingrara över dikterna, utalar orden tyst för mig själv. Känner pappret som är strävt och undrar hur många hem boken besökt och lovar att de aldrig haft det bättre än hos mig.
Tack för att jag får vidröra er, tack för att vår gemansamma stund i samma värld.

Kommentarer
Postat av: drumalex

Att du är först ut av alla oss som skriver att ta detta tema är ju egentligen inte klokt. Bra och tänkvärt. Låter som en gammal surgubbe när jag ber alla att korra sina texter noga, särskilt när de inte är så långa. Det är lättare att ta en rättstavad text på allvar enligt min mening.

2011-08-12 @ 17:08:30
Postat av: razaha

För mig är böcker heliga, och jag kastar aldrig en. Det är lite magiskt att bläddra i dem som du skriver

2011-08-12 @ 17:56:01
URL: http://novellbloggen-razaha.blogspot.com
Postat av: marie

Fint skrivet. Skrivna ord är människors tankar, den som läser delar tanken.

2011-08-12 @ 18:21:40
URL: http://avtryckisno.blogspot.com/
Postat av: Kalle Byx

Det är något speciellt med biblioteksböcker. Att andra läst just precis samma bok. Den känslan får du fram bra tycker jag.

2011-08-12 @ 19:21:27
URL: http://www.blogspot.com
Postat av: S.

Åh! Saknar dig också vännen.. <3

2011-08-23 @ 09:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0