Viljan att redan veta

Skrivpuff:att veta


Vi människor vi vet
vet men gör någont annat.

Röka. vi vet att det är skadligt
människor röker

Sanningen. vi vet att den kommer ikapp oss
männikor ljuger

Döden. vi vet att vi kommer dö.
människor låtsas inte om det

Sårar. vi vet vad som frambringar sorg
människor sårar

Ideal. vi vet att de är ouppnårliga
människor sträcker sig efter perfektion

Varför är lusten, begäret, girigheten om viljan att veta kring det banala
också det ororväkande stora, så fyllt, kantat av, redan befläckat och utmejslat
av dårens jakt efter fel kunskap.

Leter vi på fel ställen
söker det som vi redan vet
för att vi vill vara säkra på att finna svaret.
för att ändå göra tvärtom









Kommentarer
Postat av: saqqer

Världsklass. Fortsätt.

2012-02-19 @ 01:23:49
Postat av: Pia Karlsson

2012-02-19 @ 08:33:56
Postat av: Pia Karlsson

Snyggt, gillar speciellt "dårens jakt efter fel kunskap".

2012-02-19 @ 08:34:53
Postat av: Ethel

Gillar också "dårens jakt..." och om att vi söker det vi redan vet. Svårt att vara människa. Fint skrivet.

2012-02-19 @ 09:37:49
URL: http://tittelina.blogspot.com
Postat av: Kalle Byx

Ja visst är vi konstiga.

2012-02-20 @ 07:29:03
URL: http://www.ormanas.blogspot.com
Postat av: pimpXprincess

Du är så bra! <3

2012-02-23 @ 08:14:17
URL: http://pimpxprincess.se/
Postat av: Jennie

svar: Hej! Tack för ditt inlägg. Jag har haft psoriasis hela tiden och har nu på senare år fått problem med ögonen (vet inte än om det har med sjukdomen att göra eller om det "bara" är allergi). Vid mina olika operationer har de gjort olika saker för att reparera de förstörda lederna. I tummen bytte dem ut leden mot en fejk-led. Och i foten "slipade" dem för att få bort det förstörda och vände på ledkulan för att få en bättre sida mot det förstörda (en kulled ska vara rund och fin, mina är "hackiga")



Humira har jag testat men var allergisk mot det. Har nu börjat med remicade igen som jag hade för några år sen, det är de enda som hjälper mig. Den här gången hjälper det dock alla leder utan ryggen. Ryggen är det stället som är värst för mig.



Jag hoppas du också får en fin vår :) vill du prata mer om det får du gärna maila istället - lättare för mig att svara där!

2012-04-10 @ 09:29:52
URL: http://hallon8.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0